یوگای مغز برتر

 

 

یوگای مغز برتر

امیرعلی علیئی در این ویدیو آموزشی، یوگای مغز برتر را آموزش می‌دهد.

یوگای مغز برتر (Super brain yoga)

یوگا به چه معناست؟ به طور کلی به هر روشی که کمک کند معنویت، وحدت وجودی، تجربه اشراق یا آگاهی در ما بیشتر شود یوگا گفته می‌شود یعنی هر چیزی که کمک به پیشرفت معنوی کند و ما را به وحدت وجودی نزدیک‌تر کند به آن یوگا گفته می‌شود، تعریف عمیق‌تر آن یک سیستم برای آزادسازی کندالینی می‌باشد.

تمام سبک‌های یوگا طراحی شده است که طی مراحلی کندالینی را آزاد کند و مشکلی که در بیشتر سبک‌های یوگا وجود دارد یک مسیر چندین ساله را برای پاکسازی و آزادسازی کندالینی پیش روی ما می‌گذارد ولی مزیتی که سوپر برین یوگا دارد این است که به ما کمک می‌کند یک مسیر بسیار کوتاه را پیش برویم و یک تکنیک کاملا ساده است که باید نکات و مراحل آن را به دقت یاد بگیریم و هر روز یک بار آن را انجام دهیم، خود سوپر برین یوگا همانطور که از نام آن مشخص است می‌توان به چند طریق مختلف آن را تجربه کرد مثل یوگای مغز برتر، یوگای ذهن برتر، یوگای فرا مرزی یا یوگای مغز فوق‌العاده که هدف آن بیشتر افزایش شجاعت و صلح درونی و تعادل نیروی جنسی، افزایش هوش، تقویت حافظه و پاکسازی و بیدارسازی انرژی کندالینی است، این تکنیک چند نکته دارد که به چهار مورد آن اشاره می‌کنیم، اول این که انگشت شست همیشه به سمت رو است منظور این است که انگشت شست به سمت بیرون می‌باشد، دست راست همیشه روی دست چپ قرار دارد یعنی دست راست جلوتر از دست چپ قرار می‌گیرد، زبان به کام است و نکته خیلی مهم این که زبان را به دندان نمی‌چسبانیم چون دندان‌ها عایق انرژی هستند پس زبان را از لثه روبه عقب قرار می‌دهیم، هر چیزی که کانال‌های بدن را دور می‌زند را از خود جدا می‌کنیم به استثنای طلا.

اولین مرحله جهت ایستادن است، بهتر است جهت به سمت شرق باشد و برای افرادی که مسن هستند یا بیماری جدی دارند باید به سمت شمال بایستند، یا به سمت شمال یا به سمت شرق می‌ایستیم و زبان را به کام قرار می‌دهیم و پاها را به اندازه عرض شانه باز می‌کنیم و آماده شروع حرکت می‌شویم، قدم بعدی شست دست چپ و انگشت اشاره روی لاله گوش راست می‌گذاریم و شست به سمت بیرون می‌باشد، مرحله بعد شست دست راست روی لاله گوش چپ قرار می‌گیرد دقیقا برعکس هم قرار می‌گیرند و مرحله بعدی شست دست راست باید رو باشد.

نکته: اگر سمت شرق را اشتباه بایستیم نتیجه تمرین برعکس می‌شود یعنی مغز تضعیف می‌شود و آسیب می‌بیند، اگر انگشت شست را زیر بگیریم نتیجه تمرین برعکس می‌شود و اگر دست‌ها را جابه‌جا قرار دهیم نتیجه برعکس می‌شود پس تمام مراحل را با دقت انجام می‌دهیم و زمانی که در این حالت قرار گرفتیم بشین پاشو انجام می‌دهیم زمانی که می‌نشینیم دم می‌گیریم و هنگام بلند شدن بازدم انجام می‌دهیم، این حرکت را ۱۴ بار انجام می‌دهیم، افرادی که زیاد مدیتیشن انجام می‌دهند ۱۴ بار ممکن است آن‌ها را دچار سندروم کندالینی کند پس بهتر است این افراد ۷ بار تمرین را انجام دهند.

کارکرد تمرین: این تکنیک انرژی دو چاکرای پایینی یا همان چاکرای ریشه و خاجی را به سمت بالا می‌آورد و به چاکراهای بالاتر می‌رساند، یکی از کارهای خیلی مهم چاکرای خاجی ما تامین انرژی دو بطن جلوی مغز است پس زمانی که این چاکرا انرژی را هدایت کند به تقویت مغز کمک می‌کند و توانایی‌های دیگر مثل حافظه و تمرکز را تقویت می‌کند.

ما یکسری صفحات در بدن داریم که به آن‌ها صفحات رفلکسی یا صفحات بازتابی گفته می‌شود چون تمام بدن ما به واسطه کانال‌های انرژی در آن بخش‌ها بازتاب شده‌اند یا در آن بخش‌ها تکرار شده‌اند، گوش ما مانند یک جنین برعکس است وقتی قسمت‌هایی از بالای گوش را سوراخ می‌کنید به ستون فقرات خود آسیب می‌زنید، انگشت شست و لاله گوش صفحه رفلکسی مغز است.

دو صفحه رفلکسی را روی هم قرار می‌دهیم و با تنفس خود انرژی را به گردش درمی‌آوریم، انرژی چاکرای ریشه و سکس را به سمت بالا می‌بریم و همانطور که می‌دانید مرحله سوم کندالینی چاکرای ناف است و بعد به چاکرای شبکه خورشیدی تا قلب می‌رسد، مرحله سوم ناف است و مرحله چهارم قلب می‌باشد و شبکه خورشیدی هم به عنوان یک بخش واسطه و میانی زمانی که انرژی روبه بالا می‌آید و هنگامی که به ناف و شبکه خورشیدی می‌رسد آن‌ها را پاکسازی و پرانرژی می‌کند این انرژی تبدیل به شجاعت و اعتماد به نفس می‌شود و به یک شهود غریزی تبدیل می‌شود و خیلی به فرد کمک می‌کند.

کم ‌کم که تمرین را انجام می‌دهیم انرژی به قسمت بالاتر می‌آید و به سمت قلب می‌رود و به عشق و شفقت تبدیل می‌شود و بعد به گلو می‌رسد به خلاقیت، بیان، نفوذ کلام و ذوق هنری تبدیل می‌شود، تمرین را ادامه می‌دهیم و انرژی به قسمت چاکرای آجنا یا چشم سوم می‌رسد و این انرژی تبدیل به بینش خیلی عمیق می‌شود و باعث می‌شود که حافظه تقویت شود، بعد به قسمت تاج می‌رسد و در آن‌جا به هوش، تجربه و اشراق تبدیل می‌شود.

نکته مهم: ما با این تکنیک عملا بخش‌هایی از کندالینی را در یک زمان خاص انرژی را به بالا هدایت می‌کنیم و تاثیر آن این است که به شدت هاله مغز و کل بدن بزرگ می‌شود و این تاثیر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است و بعد به مرور کم و عادی می‌شود پس این تکنیک باعث نمی‌شود که ما دائما به اشراق برسیم و کندالینی به طور کامل باز شود، شاید در دراز مدت به این موضوع کمک کند.

نکته: برای دو گروه از افراد این تکنیک خیلی کمک کننده است، یکی افرادی که بیماری بیش فعالی دارند چون در این افراد چاکرای پایین بیش از حد پر است و این موضوع باعث شده که بیش فعال شوند دوم برای بیماران اوتیسم چون چاکراهای بالایی آن‌ها خیلی ضعیف و کوچک است و چاکرای پایینی اوضاع بهتری دارد و به هدایت انرژی کمک می‌کند و چاکراهای بالایی را به حالت نرمال نزدیک می‌کند.

در دو مورد انجام این تکنیک‌ها ممنوع است و اجازه ندارید به هیچ عنوان ون را انجام دهید؛ اول ویژه خانم‌ها است که در دوران قاعدگی ماهانه دو روز قبل و دو روز بعد نباید این تمرین را انجام دهند چون در این دوران چاکرای خاجی پر از انرژی‌های آلوده است و خود را پاکسازی می‌کند تا انرژی‌های آلوده را بیرون بریزد، مورد بعد زمانی که سیستم انرژی آلوده است اصلا این کار را انجام ندهید مثل افرادی که از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند یا زیاد سیگار می‌کشند و یا غذای آلوده استفاده می‌کنند در این زمان‌ها سیستم انرژی آلوده است و بهتر است این تکنیک انجام نشود  چون ممکن است آلودگی پخش شود و به سمت سر و چاکراهای بالایی بیاید.

گاهی اوقات ممکن است ما روزی یک بار تکنیک را انجام دهیم و کاملا هم کافی است و اگر یکسری علائم پیدا شد سریع باید تکنیک را کنار بگذاریم و به سراغ کارهای دیگر برویم مثل دوش آب نمک یا آب سرد و گیاهخواری، برای این که خود را پاکسازی کنیم اگر در حین تمرین دچار بی‌خوابی شدید، اگر حرارت بدن به صورت دائمی بالا رفت، اگر بدن دچار ضعف شد و احساس ضعف شدید داشتید باید تمرین را کنار بگذارید. اگر درد و ناراحتی در مناطقی از بدن و همچنین جوش‌های غیر عادی پوستی ایجاد شد باید تمرین را رها کنید، شاید افرادی مشکل پا درد یا زانو درد داشته باشند و نتوانند بشین پاشو ایستاده انجام دهند این افراد تکنیک را با یک صندلی انجام دهند به این صورت که این افراد روی صندلی می‌نشینند و دم می‌گیرند، روی صندلی می‌نشینند و بلند می‌شوند و بازدم انجام دهند، زمانی که روی صندلی می‌نشینید تعداد انجام دادن تکنیک را سه برابر کنید یعنی اگر شخص عادی هستید ۱۴ بار این تکنیک را انجام دهید و زمانی که می‌خواهید با صندلی تکنیک را انجام دهید باید سه تا چهارده بار این کار را انجام دهید ولی افرادی که مدیتیشن ک مراقبه انجام می‌دهند و قرار است ۷ بار این تکنیک انجام شود باید ۳ تا ۷ بار یعنی ۲۱ مرتبه باید آن را انجام دهند.

 

40 دیدگاه برای “یوگای مغز برتر

    • آزاده گفته:

      سلام اگر این تمرین رو هر روز بعد انجام پاکسازی چاکراها که تو دوره رایگانتون یاد داید انجام بدیم مشکلی نیست (پشت سر اون انجام بشه )

  1. آرش گفته:

    با سلام با احترام
    تمرین سوپر برین پیش نیازی داره یا نه ؟ چون در دوره هنر پاکسازی و بیداری کندالینی هم ازش صحبت شده نیازی به تهیه دوره هست یا فقط این یه دونه ویدئو کفایت میکنه ؟
    با سپاس از شما

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام وقت بخیر
      تمرین سوپر برین پیش نیازی ندارد. و یک تمرین مستقل است. در دوره هنر کندالینی از این تمرین در کنار تمرین ها و تکنیک های دیگر برای کار کردن روی کندالینی استفاده می‌شود.
      موفق باشید

  2. ارغوان نسب گفته:

    با سلام
    تشکر میکنم از لطف و آگاهی مفیدتون که در اختیار کاربران قرار می دهید.خوش بدرخشید

  3. ملک محمد فرخ زاد گفته:

    سلام حتما باید جالب باشد ولی من هنوز به ان دسترسی پیدا نکرده ام

  4. ملک محمد فرخ زاد گفته:

    چگونه می توان به یوگای مغز برتر دسترسی پیدا کرد؟

  5. زهرا گفته:

    سلام وقت شما بخیر. تشکر از لطف وزحماتتون.گزینه پخش در صفحه مشاهده نمیشه. یا چند لحظه هست و وقتی روش میزنیم ناپدید میشه

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام اگر از وی پی ان استفاده می‌کنید حتما آن را خاموش کنید.

  6. فاطمه شیخ سفلی گفته:

    سلام ممنون از لطفتون که با سخاوت و دل ی بزرگ نتیجه زحماتتون را با این همه انرژی و دقت با بیانی رسا و کامل در اختیار می گذارید برای شما ارزوی سلامتی و موفقیت در تمامی امورات زندگی از خداوند متعال خواستارم

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام ممنون از لطف و همراهی شما خوشحالیم که آموزش ها برایتان مفید بوده.

  7. آرش گفته:

    با سلام و احترام
    تمرين سوپربرين در طولاني مدت مشكلي براي هورمون تستوسترون مردها بوجود نمياره ؟
    در اينترنت خوندم مردهايي كنداليني بيدار دارن صفات زنونه ميگيرن و هورمون تستسترون در آنها يا از بين ميره يا خيلي كم ميشه
    براي ازدواجم ميترسم
    با سپاس از شما

  8. آرش گفته:

    با سلام عرض ادب و خسته نباشید
    آیا تمرین سوپربرین سبب باز شدن چشم سوم میشه ؟
    اگه جواب بله باشه من نمیخوام از جهان فیزیکی فاصله بگیرم . عوارض باز شدنش میترسونه منو . لطفا راهنمایی کنید .
    با سپاس از شما .

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام وقت بخیر
      خیر تمرین تاثیر مستقیمی بر چشم سوم ندارد
      برای اطلاعات بیشتر در این‌ مورد مقاله آموزش ۷۰ دقیقه ای چشم سوم را ببینید

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      اگر کاملا برعکس بایستید یعنی به سمت غرب یا جنوب تکنیک بی تاثیر خواهد شد و گاهی ممکن است کمی تاثیر نادرست بگذارد. اما اگر جهت شرق یا شمال خیلی دقیق نباشد مشکلی ندارد

  9. امیر حسین یزدانی گفته:

    سلام
    خیلی موضوع جالبی بود، فقط یه سوال،
    این تمرین رو چند بار در روز و چه مواقعی میشه انجام داد؟ مثلا خوبه قبل خواب باشه یا بعد خواب؟

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام وقت بخیر
      بهتر است روزی یکبار بیشتر انجام ندهید.
      و صبح ها زمان بهتری است چون شب ها ممکن است خوابتان را بهم بزند.

  10. آرش گفته:

    با سلام
    با 14 تکرار روزانه چه مدت بعد از شروع تمرین طول میکشه کندالینی به صورت کامل آزاد بشه ؟

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام این تمرین برای آزاد سازی کندالینی نیست فقط کمی برای مغز و چاکراهای بالایی کندالینی را تحریک می‌کند.

  11. آرش گفته:

    با سلام
    6 ماهه دارم این تمرین رو انجام میدم . احساس میکنم یک گلوله انرژی داره در کل بدن و سرم همیشه میچرخه . اول میره یه نقطه احساس گرما و لذت در اون نقطه میکنم بعد یه مدت میره به یه نقطه دیگه . توضیح میدین چی شده ؟
    با سپاس

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام تجربه انرژی و جریان کندالینی توسط این تمرین است.

  12. آناشید نیکویی گفته:

    سلام وقت بخیر سپاس از دوره های عالی شما
    سوالی داشتم این تمرین برای بچه ای که 12 ساله هست مناسبه؟ مخصوصا بچه هایی که ممکنه چاکراهای الوده داشته باشند

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام وقت بخیر
      اگر دچار مواردی مثل بیش فعالی و سندروم داون نیستند پیشنهاد نمی‌شود.
      بهتر است این تمرین حداقل بعد از ۱۶ سالگی انجام شود.

  13. ویدا نقوی نیا گفته:

    عرض ادب و احترام. بسیار عالی و شیوا توضیح می‌دید و نشان از تخصص بالای شما در این حوزه هست. صمیمانه سپاسگزارم بابت آگاهی‌ و آموزش‌هایی که نشر می‌دید🙏

  14. هادی کاظم‌نژاد گفته:

    درود خدمت استاد و مجموعه‌ی ذنیران

    آموزش فوق‌العاده‌ای بود. ممنون.
    یک سوال داشتم. من حدودا ۶ ماه این تمرین رو انجام دادم و دیگه انجام نمی‌دم. آیا این مدت، کافیه یا باید بازم ادامه بدم.

    خسته نباشید.

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام وقت بخیر
      کاملا بستگی به هدف شما دارد.
      خیلی از افراد به صورت یک برنامه روتین روزانه این تمرین را انجام می‌دهند.
      موفق باشید

  15. آرش گفته:

    سلام اقای علیئی وقتتون عالی
    وقتی که 14 تکرار انجام میدیم چند برابر 7 تکرار روی مغز تاثیر میذاره ؟
    سپاس

    • پشتیبانی ذنیران گفته:

      سلام
      خیلی بستگی به شرایط شخص و… دارد اما بصورت کلی ۲ تا ۳ برابر

  16. 121458524319 گفته:

    شما فوق العاده اید …ممنون برای آموزش های عالی که رایگان در اختیار ما قرار میدید . خدا خیرتون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *